
چگونه در تلگرام نظرسنجی بگذاریم
در اینحا قصد داریم تا نحوه چگونگی در تلگرام نظرسنجی بگذاریم به شما آموزش دهیم. تلگرام یک شبکه اجتماعی بسیار پرطرفدار است ک با وجود ...
9 نکته برای طراحی موثر لوگو:: امروزه تبلیغات مدرن به نحوه برقراری ارتباط قوی با مشتریان بالقوه بستگی دارد. بازاریاب ها استراتژی های بسیاری را به کار می برند تا مطمئن شوند که مشتریان می توانند با یک کسب و کار ارتباط برقرار کنند. صاحبان کسب و کار هزینه زیادی برای تبلیغات بصری صرف می کنند تا در بازار رقباتی خود را بهتر معرفی کنند. یکی از این ابزار های بصری لوگو است که معرف یک کسب و کار است. در واقع لوگو نماد یک کسب و کار است که طراحی آن باید به گونه ای باشد که هر جا نامی از کسب و کار به میان آمد هر فرد لوگو آن شرکت را به یاد آورد.
در ادامه 9 نکته موثر در طراحی لوگو را بررسی خواهیم کرد:
1. شناخت برند
قبل از طراحی برند از شناخت برند مطمئن باشید.این را در نظر داشته باشید که طراحی برای دو دسته از افراد باید انجام شود: بازار هدف و مشتریان بازار. بنابراین هر آنچه در مورد کسب و کار، بازار و برند به ذهنتان می رسد را بنویسید. دریابید که ایدئولوژی برند چیست و چه گرایشاتی در آینده خواهد داشت. برند را مثل یک فرد در نظر بگبرید شخصیت برند را بشناسید سپس به طراحی بپردازید.
2. انعکاسی از ذات کسب و کار شما باشد
اطمینان داشت باشید که لوگو شما نمایشگر کسب و کار شما است. رنگ ها و تصاویر مورد استفاده درلوگو شما باید با کسب و کار شما و محصولات یا خدماتی که شما ارائه می دهید همخوانی داشته باشد. زمانی که لوگو با کسب و کارتان هماهنگ باشد تبدیل به هویتی از نام تجاری شرکت شما در بازار رقابتی می شود. زمانی که لوگو نمادی از روح شرکت شما باشد مشتریان هم پیام ، ارزش و ویژگی های آن را درمی یابند. بنابراین اگر به دنبل طراحی یا تجدید طراحی هستید این نکات را در طراحی برای یک بازار رقابتی به خاطر داشته باشید.
3. تاثیرگذاری مهم است
طراحی لوگو شما باید تاثیری پایدار بر بازار و مشتریان داشته باشد. فقط یک نگاه به لوگو شما باید کافی باشد که مردم را جذب کند. برای تاثیرگذاری روی مشتریان اطمینان داشته باشید که لوگو شما منحصربه فرد است و در میان سایر لوگو ها مفهوم خاص خود را می تواند منتقل کند.
4. رنگ را اصولی به کار ببرید
رنگ ها نقش مهمی در انتقال پیام برند ایفا می کنند. برای مثال اگر از رنگ قرمز مفهوم پرتکاپو، با انرژی و احساسات شدید را منتقل می کند. در واقع هدف این برند جوانان است. اگر آبی رنگ اصلی باشد به معنای هوش و همبستگی است. به همین دلیل است که رنگ شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و توئیتر به رنگ آبی است. اگر به دنبال ساخت یک صفحه رسانه اجتماعی هستید آبی را رنگ اصلی آن در نظر بگیرید.
از رنگ های روشن و خیره کننده برای جلب توجه مردم استفاده کنید. اما رنگ ها باید در مورد برند شما صحبت کند و به یاد داشته باشید که هر رنگ یک احساس را برمی انگیزد که پیامی برای مشتری دارد. علمی در روانشناسی رنگ ها است که هر طراح باید به آن آگاه باشد.
5. فونت نوشتاری را با دقت انتخاب کنید
معمولا طراحان به انتخاب فونت نوشتاری دقت نمی کنند. فونت ها باید با شخصیت برند هماهنگ باشند. مثلا برای یک برند اسباب بازی از فونتی استفاده می شود که شبیه دست خط بچه ها است. فونت باید با ساختار شخصیتی و سنی مشتریانش هماهنگ باشد.
مثلا اگر برای یک گروه متال دارید لوگو طراحی می کنید از فونت هایی استفاده کنید که جسارت و شخصیت قوی را به تصویر می کشد را استفاده کنید.
حتی می توانید از فونت های خاص خود استفاده کنید که برای لوگوی شما طراحی شدند. می توانید این فونت ها در اختیار مشتریان خود بگذارید. تعداد فونت ها بسیار است و این روزها رایگان از وب می توانید هر فونتی را دانلود کنید. پس فونتی متناسب با روح برند خود انتخاب کنید.
6. انتخاب نوع لوگو
آیا لوگویی می خواهید که نام کسب و کار شما ویژگی اصلی آن باشد؟ به چنین لوگویی لوگوتایپ می گویند. از نمونه های مشهور لگوتایپ میتوان RayBan ،IBM و Coca-Cola نام برد. در این صورت لوگو شما تبلیغی از کسب و کار شما نیز خواهد بود. این نوع از طراحی لوگو برای شرکت های کوچک مناسب است زیرا بودجه کمی لازم دارد و در عین حال چندان احتیاج به تبلیغ ندارد زیرا هم زمان تبلیغی از شرکت شما نیز است.
اما اگر لوگو شما شامل نام شرکت شما نباشد و نماد باشد باید بودجه ای برای معرفی نام شرکت خود در کنار لوگو داشته باشید. شرکت های مشهور معمولا از سمبل استفاده می کنند مثل اپل که از یک سیب گاز زده برای شرکت خود استفاده می کند.
حتی می توانید ترکیبی از نماد و اسم شرکت را در طراحی لوگو خود استفاده کنید.
7. ساده طراحی کنید
همه طراحان این اصل سادگی را رعایت می کنند و به هر کسی که به دنبال لوگو است پیشنهاد می دهند. وقتی صحبت از طراحی ساده است یعنی استفاده از یک یا دو رنگ و یک فونت و سایر المان های ساده برای طراحی. مخاطب باید با یک نگاه پیام لوگو شما را دریافت کند.
یک طراحی ساده همیشه در یاد می ماند. بیشتر کمپانی های جهانی را با لوگو ساده آنها می شناسند مثل لوگو Nike، لوگو Pepsi تنها از دو رنگ استفاده کرده است، لوگو Samsung تنها یک رنگ دارد. سادگی تنها شامل لوگو نمی شود بلکه تمام المان های تبلغاتی مثل بروشور هم باید شسته و رفته، تمیز و ساده باشند.
8. مقیاس آن قابل تغییر باشد
طراحی باید به گونه ای باشد که مقیاس آن قابل تغییر باشد چون این لوگو باید در هر سایزی جلوه داشته باشد و بتواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. اگر قرار است لوگو در بیلبورد به نمایش در آید و سایز ان بزرگ تر از حالت معمول شود باید اطمینان داشته باشیم که ویژگی هایی مانند تاثیرگذاری و جذابیت خود را از دست ندهد و هم چنین وقتی کوچک می شود و در گوشه بروشور قرار می گیرد همچنان بتواند این خصایص را حفظ کند.
9. در نسخه بدون رنگ هم تاثیرگذار باشد
طراحی باید اینقدر قوی باشد که حتی در نسخه سیاه و سفید هم تاثیرگذار باشد. ممکن است لوگو در فاکس، پرینت و یا روزنامه ظاهر شود بنابراین باید حتی بدون رنگ هم قابل شناسایی و جذاب باشد.
برای امتحان این که در حال سیاه و سفید جذاب است یا نه آسان ترین راه طراحی با مداد روی کاغذ است. بهترین راه این است که ابتدا مطمئن شویم در نسخه سیاه و سفید جذاب و خاص است سپس رنگ ها را به آن اضافه کنیم.
طراحی لوگو در مشهد را می توانید با مجموعه یافا برند نمادی منحصر به فر برای کسب و کار خود داشته باشید
با در نظر گرفتن این نکات می توانیم لوگویی داشته باشیم که در یاد ها بماند. این نکاتی بود که در یک لوگو باید رعایت شود و برای اطمینان از داشتن لوگو مناسب می توانیم طراحی را به متخصصان این کار بسپاریم و یا از مشاوره برای طراحی استفاده کنیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید از راه های دسترسی زیر با ما در تماس باشید.
دسترسی آسان
کانال تبلیغات یافابرند ::
https://t.me/ads_mashhad
قوانین و تعرفه تبلیغات ::
https://t.me/mashhad_ads_tarefe
ادمین تبلیغات ::
https://t.me/yafa_ads
شماره های تماس ::