چطوری برای یک برند داستانی بسازیم که مردم دوستش داشته باشند؟

چطوری برای یک برند داستانی بسازیم که مردم دوستش داشته باشند؟

چطوری برای یک برند داستانی بسازیم که مردم دوستش داشته باشند؟

چطوری برای یک برند داستانی بسازیم که مردم دوستش داشته باشند؟

چطوری برای یک برند داستانی بسازیم که مردم دوستش داشته باشند؟

چطوری برای یک برند داستانی بسازیم که مردم دوستش داشته باشند؟

آنچه در این مطلب میخوانید:

چطوری برای یک برند داستانی بسازیم که مردم دوستش داشته باشند؟ اگر میخواهید مردم برند شما را دوست داشته باشند باید برند شما بتواند رابطه ای با مخاطبین خود به وجود آورد. این رابطه در واقع هرچیزی است که بتواند وفادری قوی را در بین مشتریان برند شما به وجود آورد. یک روش آشنایی مشتریان با برند شما ساخت یک داستان جذاب برای برندتان است.

اما چطور می توانیم این کار را انجام دهیم؟ شاید با در نظر گرفتن نکات زیر بتوانبم این کار را به نحو احسن انجام دهیم:

1. مخاطب خود را بشناسیم
برای ابتدای کار بهتر است مخاطبین خود را بشناسیم، هر چقدر جزئیات بیشتری داشته باشم بهتر می توانیم این کار را انجام دهیم. اینطور وانمود کنید که با یکی از مخاطبین برند خود در حال مکالمه هستید و شروع به خلق سوال هایی کنید که برای شناخت مشتری برندتان لازم است بدانید مثل در مورد زندگی روزانه مشتریان برندتان چه می دانید؟ سرگرمی آنها چیست؟ چگونه از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟ با چه موقعیت هایی درگیر هستند؟
به ساخت چنین سوال هایی ادامه دهید تا بتوانید به مشتری ایده آل خود در ذهنتان برسید. وقتی به توصیف این مخاطب می رسیم سعی کنید بتوانید آن را واضح توصیف کنید یعنی تمام جزئیات را بتوانید در مورد این مخاطب بگویید گویی فردی واقعی است. در نهایت به این نتیجه برسیم که برند ما چگونه می تواند راه حلی برای مشکل این مخاطبین باشد و زندگی آنها را آسان تر سازد.

2. تثبیت موقعیت همه چیز است
حال که مشتری برندتان را در ذهنتان تجسم کردید، یاد بگیرید که چطور برندتان را تثبیت کنید. فرمول زیر به شما کمک می کند تا شرح تثبیت موقعیت برندتان را بسازید که قلب داستان برندتان خواهد بود. جا های خالی را پر کنید تا داستان تثبیت موقعیت برندتان شروع شود
برای(مشتری هدف شما)
چه کسی(شرح نیاز ها یا فرصت آنها)
(نام محصول برند شما) یک (دسته بندی محصول) است
آن(شرح سود کلیدی)
برخلاف(گزینه رقابتی شما)
(نام محصول شما)(تمایز اولیه آن)

زمانی که احساس کردید یک شرح تثبیت موقعیت قوی ساختید از آن برای ساخت یک نقشه ذهنی استفاده کنید. با یک کلمه که نشان دهنده برند شما است شروع کنید و آزادانه شروع به یاد آوردن کلمات و تصاویری که به ذهنتان می رسد کنید تا به یک کلمه در بردارنده احساسات و تمایلات مورد نظر شما است برسید. زمانی که به این احساس که برندتان را به نمایش می گذارد برسید شما و مشتریانتان آن را خواهید شناخت.
مثلا داستان یافابرند را بسازید که برای تبلیغ در مشهد تا کنون چه کارهایی انجام داده و آیا همیشه توانسته پاسخگوی مشتری فرضی خود باشد؟

3.قهرمان برند خود را بیابید
هر داستان برندی احتیاج به قهرمان خود دارد. مشتریان شروع به ایجاد ارتباط می کنند وقتی که رابطه منحصر به فرد با یک فرد را احساس کنند. قهرمان برندتان باید بتواند کارایی محصولاتان را ثابت کند. به مشتری فعلی خود مراجعه کنید و ببینید آیا می تواند داستان برند شما را  مثل شما نقل کند.

4.قابل اعتماد باشید
همه از کنترل شدن متنفرند. اگر قابل اعتماد نباشید کسی چیزی را که می فروشید نخواهد خرید. پیشنهاد اینست که بازرسی برند انجام دهید با این پرسش از خودتان که چه پیغامی با کلمات، عکس، رنگ ها و یا هرچیزی که به زیبایی تبلیغ وابسته است را می رسانید؟ و با این سوال ها ادامه دهید که اگر کمی متفاوت بود چه کاری می توانستیم انجام دهیم؟ یا اگر خیلی متفاوت؟ آیا بخشی از هویت ما است؟

5.طوری طراحی کنید تا به اشتراک بگذارید
هر داستان تجاری دوست داشتنی لازم است که به اشتراک گذاشته شود. سه مورد زیر دلایلی هستند که افراد به اشتراک می گذارند:
برای اینکه مردم فکر، احساس کنند یا بخندند: آیا این فاز را به وجود می آورد تا افراد مجددا در مورد برند شما فکر کنند یا برندتان دوست داشتنی تر به نظر آید.
برای معرفی خودتان به بقیه: آنچه در شبک های اجتماعی می گذاریم معرف ماست و آیا با آنچه در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذاریم می توانیم خودمان را به گونه ای مطلوب و خواهان آن هستیم معرفی می کنیم؟

اعتبار مثبت: آیا برند شما این قدرت را به مشتریانتان می دهند تا داستانی که می خواهند بتوانند تعریف کنند. در واقع این قدر به خواسته های مشتریان خود نزدیک هستید تا وقتی در مورد خواسته هایشان صحبت می کنند ناخودآگاه داستان برند شما را به زبان بیاورند؟

با داستان برندی که مشتریانتان دوست دارند و با آن ارتباط برقرار می کنند می توانید در بازار بالا روید. داستانی که مشتریانتان دوست دارند برای بقیه تعریف کنند برندتان را قوی می سازد. وقتی داستانی می سازید که مشتریانتان دوست دارند آنها منتظر هستند تا بقیه داستان را بشنوند. پس راوی داستانی باشید که برآمده از انتظارات مشتریانتان است تا راوی این داستان بمانید.

برندی بسازید و داستان خود را خلق کنید و به ما بگویید که چگونه این کار را انجام داده اید؟ منتظر داستان شما هستیم.

 

دسترسی آسان 👇👇👇

کانال تبلیغات یافابرند ::
🅰️ https://t.me/ads_mashhad

قوانین و تعرفه تبلیغات ::
🅰️ https://t.me/mashhad_ads_tarefe
ادمین تبلیغات ::
🍊 https://t.me/yafa_ads

شماره های تماس ::

👈 ۰۹۱۵۹۱۹۸۰۰۱
👈 ۰۹۱۵۰۴۶۷۳۳۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات دیجیتال مارکتینگ یافا برند

فقط چند کلیک تا افزایش فروش و رشد کسب و کار خود فاصله دارید!

خریدت رو با تخفیف ثبت کن!

5% تخفیف مخصوص اولین خرید شما :)

کد تخفیف شما :