استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ اینفلوئنسر مارکتینگ روشی از بازاریابی مدرن است که از افراد مشهور جامعه برای تبلیغات استفاده می شود. رکن اول این روش بازاریابی کشف افرادی است که می توانند روی تصمیم گیری خرید افراد جامعه تاثیر بگذارند. این فرد می تواند متعلق به هر گروه خاصی از جامعه باشد که قدرت تاثیرگذاری را دارد، یک بازیگر، نویسنده، فوتبالیست، طنزپرداز و هرفردی که مورد تایید جامعه باشد.
حتما تاکنون در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، آپارات، یوتیوب و یا حتی تلویزیون ویدئویی را از افراد مشهور دیده اید که در حال توضیح دادن در مورد یک موضوع یا یک محصول هستند دقیقا به همین فرآیند  اینفلوئنسرمارکتینگ می گویند. تبلیغ یک فرد مشهور مورد اعتماد جامعه درباره یک محصول.

 

چطور می توانیم یک اینفلوئنسر را تشخیص دهیم؟
افرادی مانند فوتبالیست ها بازیگران و در کل سلبریتی ها همه یک اینفلوئنسر بالقوه هستند. اما افرادی در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و … هستند که ممکن است به اندازه سلبریتی ها مشهور نباشند اما افراد زیادی آنها را فالو می کنند به این افراد میکرو اینفلوئنسر می گویند که با توجه به مهارت هایی که دارند توسط افراد زیادی فالو می شوند. این گروه از اینفلوئنسرها روی مخاطبین خود بسیار حساس هستند و هر تبلیغی را ممکن است قبول نکنند اما تاثیر زیادی روی مخاطبین خود دارند و در مقایسه با سلبریتی ها هزینه مناسبی دارند.

باتوجه به سرعت انتشار بالا در شبکه های اجتماعی اخبار سلبریتی ها در کمترین زمان ممکن قابل دسترسی است و فقط لازم است این افراد را فالو کنید.

 

با کدام اینفلوئنسر وارد همکاری شویم؟
شما با هر نوع اینفلوئنسری می توانید همکاری کنید اما واقعا کدامیک بازده بیشتری را برای شما خواهد داشت؟ فاکتور های زیر را همیشه قبل از انتخاب اینفلوئنسر بررسی کنید: کشش، قدرت انتشار، ارتباطات و گراف اجتماعی. با توضیحات زیر بهتر می توانید این عوامل را بشناسید

کشش  تعداد کاربرانی که متصل به این اینفلوئنسر هستند
قدرت انتشار  کیفیت تعاملات
ارتباطات  افزایش کششی که با تعاملات تقویت شده است
گراف اجتماعی  شبکه کاربر
این را همیشه به خاطر بسپارید که تعداد فالوئرهای بالا موفقیت تبلیغ شما را تضمین نمی کند و کیفیت را فدای کمیت نکنید بلکه این را در کنار سایر عوامل مانند کیفیت و بازدهی شبکه اجتماعی که اینفلوئنسر در آن فعال است در نظر بگیرید.

 

نحوه درآمدزایی اینفلوئنسرها
این افراد به صورت بالقوه کمپینی از افراد جامعه را همراه خود دارند که با بررسی پست ها می توان از سلایق فالوئرهای آن ها آگاه شد. دلیل محبوبیت این افراد حضور پررنگ آنها در شبکه های اجتماعی است. پس گام اول انتخاب کمپین است. گام دوم پیدا کردن اینفلوئنسری است که فعالیتش هم موضوع با تبلیغ ما باشد. پیدا کردن یک اینفلوئنسر کافی است. بیشتر به دنبال پیوستگی در ادامه دار بودن فرآیند تبلیغ باشید و نه تعدد اینفلوئنسرها. گام بعدی ساختن ویدئو یا یک محتوی قوی است که اینفلوئنسر قرار است آن را در بلاگ، پیج و یا کانال خود نشر دهد. و گام آخر همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که اینفلوئنسر مخاطبینش را بهتر می شناسد بنابراین مدیریت اکران و زمان انتشار را به او بسپارید. هرچقدر اینفلوئنسر شما با محصول شما بیشتر آشنا باشد احتمال مدیریت قوی کمپین برای او بیشتر است پس سعی کنید این باور را برای اینفلوئنسر به وجود آورید که این محصول متعلق به خود اوست و این قبول این باور تنها با آشنایی اینفلوئنسر با محصول شما میسر است.

 

محتوا قوی تولید کنید این همیشه مهم ترین فاکتور است

 

 

مزایا و معایب اینفلوئنسر مارکتینگ
سرعت همه گیر شدن بالای تبلیغ شما با استفاده از این روش غیرقابل انکار است اما هزینه بالای این دسته از تبلیغات استفاده همه را از این روش محدود کرده است. معمولا برند های مشهور از این نوع تبلیغ استفاده می کنند مانند بیلبوردهای بهرام رادان برای چرمیران. البته برای کاهش هزینه می توان از میکرواینفلوئنسرها استفاده کرد.برای استفاده از هر روش تبلیغاتی این را به خاطر بسپارید که تبلیغ شما باید برآمده از مردم باشد تا ماندگار شود بنابراین انتخاب اینفلوئنسر نقش مهمی در این سبک از تبلیغات دارد. برای تبلیغ در مشهد ما برای شما راه حل های به شدت عالی داریم که می توانید آن را از ما بپرسید.

حرف آخر اگر شما صاحب برندی باشید آیا از این نوع تبلیغ استفاده می کنید؟جواب خود را از طریق راه های دسترسی زیر برای ما بفرستید.

 

دسترسی آسان 👇👇👇

کانال تبلیغات یافابرند ::
🅰️ https://t.me/ads_mashhad

قوانین و تعرفه تبلیغات ::
🅰️ https://t.me/mashhad_ads_tarefe
ادمین تبلیغات ::
🍊 https://t.me/yafa_ads

شماره های تماس ::

👈 ۰۹۱۵۹۱۹۸۰۰۱
👈 ۰۹۱۵۰۴۶۷۳۳۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *