روش برگزاری مسابقات اینستاگرام

روش برگزاری مسابقات اینستاگرام

روش برگزاری مسابقات اینستاگرام

روش برگزاری مسابقات اینستاگرام

روش برگزاری مسابقات اینستاگرام

روش برگزاری مسابقات اینستاگرام

مسابقات | لوگو مسابقه
آنچه در این مطلب میخوانید:

نحوه انجام مسابقات در اینستاگرام یکی از روش هایی است که از کسب و کارهای زیادی از آن استفاده می کنند تا بیشتر دیده شوند تا مخاطبان را به تعامل تشویق کنند تا فالوور های واقعی و هدفمند جذب کنند ما در این مقاله از صفر تا صد یک مسابقه اینستاگرامی را به شما آموزش می دهیم و در پایان ابزار و سایت های قرعه کشی برای اینستاگرام را نیز معرفی خواهیم کرد پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید

مسابقه اینستاگرامی چیست ؟

با توجه به پتانسیل بسیار بالای شبکه های اجتماعی برای ایجاد حلقه مشتریان خیلی ازکسب وکارها اقدام به ساخت صفحه در شبکه های اجتماعی کرده اند و به شکل های مختلف به دنبال جذب مخاطبین هدف دار هستند. یکی از تکنیک هایی که امروزه توسط خیلی از کسب وکارها صورت می گیرد، برگزاری مسابقه در فضای مجازی است، و با توجه به پرطرفدار بودن اینستاگرام در ایران، عمده مسابقات دراینستاگرام شکل می گیرد.اما خیلی از کسب وکارها نتیجه ای از برگزاری مسابقه در اینستاگرام دریافت نمی کنند وهمین مسئله باعث شد تا به بررسی دقیق تر این موضوع بپردازم و مقاله  کوتاهی با عنوان”راهنمای برگزاری مسابقه در اینستاگرام “آماده کنم، هرچند که خیلی از نکات مطرح شده می توانند در شبکه های اجتماعی دیگری نیز مورد استفاده قرار گیرند.

مسابقات | مسابقات اینستاگرامی

با ما در این مطلب همراه باشید تا با هم و با طی کردن عناوین زیر، طراحی مسابقات اینستاگرامی را بهتر یاد بگیریم.

  1. هدف مسابقه اینستاگرامی که گذاشته‌اید چیست؟
  2. مخاطب چطور در مسابقه‌ی اینستاگرامی شما شرکت کند؟
  3. کلید کسب موفقیت در مسابقات اینستاگرامی، انتخاب هشتگ خوب است
  4. یک تم یا موضوعی خاص را برای مسابقه اینستاگرام خود در نظر بگیرید
  5. انتخاب برنده های مسابقه را چگونه انجام می دهید؟ چطور قرعه‌‌کشی می‌کنید؟
  6. جایزه مسابقه اینستاگرام را چطور تقدیم کنیم؟
  7. شرایط و مقررات مسابقه اینستاگرام را تعیین کنید
  8. تبلیغات مسابقه اینستاگرام چگونه باید باشد؟
  9. بر مسابقه‌ی ابنستاگرامی خود، نظارت کنید
  10. پیگیری، پیگیری، پیگیری

همانطور که برای رسیدن به هر مقصدی لازم است تا برنامه‌ریزی کرده و هدف خاصی را تعیین کنیم، برای گرفتن نتیجه دلخواه از برگزاری مسابقه در اینستاگرام هم لازم است هدف داشته باشیم و برنامه‌ریزی کنیم. برای تعیین هدف در برگزاری مسابقات اینستاگرامی لازم است ابتدا علایق و رفتارهای مخاطبان خود را بشناسید و در راستای آن ها حرکت کنید. برای این که در راستای علایق آن ها حرکت کنید

مسابقات اسپانسری اینستاگرام چیست؟

تعریف آن خیلی پیچیده نیست. در مسابقات اسپانسری اینستاگرام، گروهی از اسپانسرها یا یک نفر، اقدام به تأمین یا حمایت مالی از جایزه مسابقه می‌کنند. سپس آن را با کمک یک اینفلوئنسر تبلیغ می‌کنند. در قدم اول تمامی کاربران برای شرکت در مسابقه باید صفحه اسپانسر و بعد خود شرکت اصلی را فالو کنند. به این صورت میزان دنبال کنندگان صفحه اسپانسر در مدت زمانی کوتاه، افزایش چشمگیری خواهد داشت. در حقیقت در این روش، اسپانسر اصلی علاوه بر حمایت مالی با کمک یک اینفلوئنسر اقدام به تبلیغ جایزه شرکت طرف قرارداد خود می‌کند. با اینکه بیشترین مزیت را شاید خود اسپانسر ببرد؛ اما هدف اصلی شناخت خود طرف قرارداد اسپانسر است.

کلید کسب موفقیت در مسابقات اینستاگرامی، انتخاب هشتگ خوب است

اگر یک هشتگ خوب نداشته باشید، چطور می‌خواهید بین مسابقه و محتواهای تولید شده توسط کاربران ارتباط برقرار کنید؟ به عبارتی دیگر این هشتگ ها هستند که باعث افزایش اعتبار و همچنین شناخته شدن برند شما می شوند.

مشکل بزرگی که در این راه پیش روی شماست، ساخت یک هشتگ بی نقص و عالی است که اصلا کار ساده ای نیست. با توجه به این که مسابقه ی شما محدودیت زمانی دارد، باید هشتگی انتخاب کنید که قصد استفاده ی مجدد از آن را نداشته باشید.

انتخاب برنده های مسابقه را چگونه انجام می دهید؟ چطور قرعه کشی می‌کنید؟

قطعا یکی از مهم ترین بخش های مسابقات این است که به مخاطبان اعلام کنید که برنده ها چگونه انتخاب می شوند. این کار به دو روش قرعه‌کشی یا رای گیری ( با ابزارهای خاص قرعه‌کشی) و انتخاب هیئت داوران انجام می شود .

 

شرایط  و مقررات مسابقه اینستاگرام

بهتر است وقتی یک مسابقه اینستاگرامی همراه با جایزه طراحی می کنید از یکسری قوانین و مقررات نیز پیروی کنید. با یک وکیل صحبت کنید تا حسب محل زندگی و نوع شرکت کنندگان شما را راهنمایی کند.

برخی از رایج ترین قوانین و مقرراتی که در مسابقات استفاده می‌شوند به شرح زیر هستند:

  1. نام برند و جزئیات مربوط به مخاطبان آن را مشخص کنید.
  2. تاریخ برگزاری مسابقه را دقیق مشحص کنید.(از چه تاریخی تا چه تاریخی؟)
  3. قواعد مربوط به نوع شرکت کننده ها را حسب سن و محدودیت های شغلی تعیین کنید.
  4. دستورالعمل چگونگی ورود به مسابقه اینستاگرامی را بنویسید.
  5. دستورالعمل چگونگی انتخاب برنده را بنویسید.( با توجه به تیتر، انتخاب برنده ها را چگونه انجام می دهید؟)
  6. تاریخ و نحوه ی اعلام برنده/برندگان را مشخص کنید.
  7. مدت زمان انتظار برای دریافت پاسخ از برنده و اقدام ایشان برای دریافت جایزه را مشخص کنید.(تا اگر در مدت مشخص شده مراجعه نکرد، مجدد قرعه کشی صورت گیرد)
  8. مشخصات جایزه (تعداد جایزه ها، توصیف مشخصات جایزه ها و هرگونه هشدار درباره ی نحوه ی استفاده از آن) را ذکر کنید.
  9. جزئیات مربوط به نحوه ی تحویل جایزه را تعیین کنید.
  10. شما باید اعلام کنید که تبلیغات شما با همکاری، پشتیبانی یا نظارت اینستاگرام یا دیگر رسانه های اجتماعی ارائه نمی‌شوند.

با استراتژی پا به شبکه های اجتماعی بگذارید

جهت مشاوره و نحوه برگذاری مسابقات در اینستاگرام می توانید از مجموعه یافا برند راهنمایی بگیرید

ادمین مشاوره 
https://t.me/yafa_ads

شماره های تماس برای مشاوره

05191690541
تلگرام

۰۹۱۵۰۴۶۷۳۳۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات دیجیتال مارکتینگ یافا برند

فقط چند کلیک تا افزایش فروش و رشد کسب و کار خود فاصله دارید!

خریدت رو با تخفیف ثبت کن!

5% تخفیف مخصوص اولین خرید شما :)

کد تخفیف شما :